שומרים על כושר בבית

תאריך: 15.07.2020
שומרים על כושר בבית

כל השנה כדאי לנו לשמור על הכושר, אך בימים אלו בהם מכוני הכושר סגורים חשיבותו של הספורט עולה.
אמנם אין מגבלת מרחק של 1 ק"מ (המרחק המקסימלי המותר ליציאה מהבית) למבצעים פעילות גופנית, אבל לא כדאי להסתכן ועדיף לבצע פעילות ספורטיבית בבית באמצעות מכשירי כושר ביתיים.
הכנו לכם מספר המלצות לתרגילים באמצעות 3 מוצרי כושר ביתיים: כדור כוח, גומיות ומשקולות יד. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות איך ניתן לשמור על הכושר בקלות גם בבית.

כדור כוח

כדור כוח הוא הרבה יותר ממכשיר עזר והודות לעובדה שניתן להשיג אותו במשקלים שונים (3-12 ק"ג), הוא מתאים לכולם.
שימוש בכדור כוח יוצר התנגדות באימון של השרירים, מאפשר לחזק אותם בצורה מגוונת ויעילה ומבסס את היציבות ואת האיזון של הגוף.
והבונוס הגדול – ניתן להתאמן בו גם בזוגות, כך שהוא אידיאלי לשמירה על הזוגיות ולמשפחות שנמצאות בבידוד או חל"ת.

תרגיל לדוגמה: שכיבה על הבטן עם רגליים צמודות כאשר כדור הכוח נמצא בין השוקיים.
התרגיל הוא כיפוף הברכיים וניסיון לקירוב העקבים לישבן תוך שמירה שכדור הכוח לא ייפול, תרגיל זה מאפשר לחזק את שרירי הרגליים ומסייע במרכוז של התנועה.

גומיות

גומיות הן אמנם אלמנט פשוט, אבל הן מאפשרות לבצע תרגילי כוח, להתאים את רמת הקושי של כל תרגיל למתאמן ולחזק את השרירים.
מומלץ לעבוד עם גומייה שאורכה לפחות 1.2 מטר, כך שאפשר יהיה לקצר אותה ובכך להגדיל את ההתנגדות ולהעלות את רמת הקושי.
חשוב לזכור שככל שיורדת רמת האלסטיות של הגומייה, כך ההתנגדות של השרירים עולה.

תרגיל לדוגמה: קשירת הגומייה סביב הקרסוליים כאשר המתאמן נמצא בפישוק קל והרמת והורדת הרגליים (כל פעם רגל אחרת).
תרגיל זה מחזק את שרירי הירך, שרירי הליבה ואת שרירי העכוז הצידיים ומאפשר שמירה על שיווי משקל ועל יציבה נכונה.

משקולות יד

משקולות יד מאפשרות לחזק את השרירים, לעבות את העצמות, לעודד את קצב חילוף החומרים ובסופו של דבר יוצרות גוף מעוצב ומחוטב.
מכיוון שיש משקולות במשקלים שונים (1-5 ק"ג) חשוב לבחור את המשקולות הנכונות, כלומר משקולות שאותן ניתן להרים בקלות לפחות 10 פעמים רצוף.

תרגיל לדוגמה: ביצוע 1-3 סטים של 12-15 סקוואטים עם משקולות לצורך חיזוק שרירי העכוז והירכייים.
חשוב לבצע את הסקוואטים כאשר הרגליים בפיסוק רחב (קצת יותר מרוחב האגן) והמרפקים מקובעים.
יש להקפיד על ירידה לכריעה באמצעות הישבן ולא הברכיים כאשר הבטן אסופה.



למוצרי ספורט נוספים ואביזרים נלווים לחצו כאן